Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 8 november 2017

Öppet fönster

https://www.fotoakuten.se/albums/userpics/fonster_gardin.jpg
Bilden har jag hämtat här

Lena satt vid skrivbordet och tittade ut. Det var en sådan där ljuvlig vårkväll. Fåglarna tävlade med varandra, koltrasten sjöng högst av dem alla och hon fylldes av en längtan att bara skrika rakt ut. Ett rejält Ronjaskrik pockade på. Det var tentatider. Snart var det dags för Flogstavrålet. Kanske skulle hon haka på den här gången. Hon tänkte tillbaka på första gången hon hört det. Det var hennes första kväll i korridoren. Utan förvarning hördes plötsligt ett vrål som skar genom grannarnas ljud. Hon och den kinesiska utbytesstudenten var lika förskräckta och undrande båda två tills Anders  kom hem och med sin trygga norrbottensdialekt förklarat fenomenet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar