Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

tisdag 6 december 2016

Knasväder och blodprov

Dagarna går och vips har vi passerat andra advent. Jag plockar fram adventsljusstakarna även om vädret är bra konstigt. Har lite svårt att få till någon julkänsla när vädret är som en kvinna i klimakteriet; varmt ena dagen och snö och minusgrader nästa. Men det är ju bara andra advent. Kanske har jag fått mera julstämning lagom till julhelgen.
Jag går promenaden och fångar vintern med kameran, det är ju inte särskilt troligt att det kommer bli så mycket mer snö i år så det är bäst att fånga den så länge den ligger kvar. Annars väntar jag på att det ska bli måndag. Då lämnar jag blodprov och får det godkänt blir det dags för nästa dos. Det är spännande det här med kroppen och det blodprovet visar. Har jag dåligt med röda blodkroppar går det att reglera till viss del med järnrik mat som exempelvis rödbetor. Är inte det fantastiskt?

1 kommentar:

  1. Jag längtar verkligen efter mer snö men idag är det tio plusgrader. Helt galet egentligen så här i december.

    SvaraRadera