Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 14 oktober 2015

Filmtips!

Nu när höstmörkret sänker sig är det tid att kolla film. Häromdagen lånade jag Franska nerver av en kompis. Hon har sett den hur många gånger som helst och har inte tröttnat än. Jag log lite åt detta och undrade vad som kunde vara så speciellt med den filmen. Igår blev det dags för mig och nu förstår jag henne verkligen. Vilken helt underbar film!

https://www.triart.se/filmer/franska-nerver/thumbnail/poster_image/col-2?direction=thumb
Den handlar mycket förenklat om två människor med svår ångest och hur de trots alla odds finner varandra till slut. Slutet är alltså givet. Frågan är HUR de kommer förbi sina spärrar och det är det som gör den här filmen så bra. Hög igenkänningsfaktor på pinsamma situationer och all ångest en kan uppleva då. Fransmännen är bra på sådana här saker.

Ser att den kom ut 2010 så den har funnits ett tag. För er som inte har sett den - se den! Det är en sån där riktig feelgood film att krypa upp i soffan till, insvept i en filt och mysa med en kopp te. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar