Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 5 augusti 2015

Ett vykort

Har mest tuggat luft idag känns det som. Vilodag igår, styrketräning på förmiddagen idag och hela eftermiddagen har jag vilat, druckit smoothie och stretchat. En tung, trött dag. Sådana dagar behövs också, men jag som vanligtvis är en energisk person blir smått frustrerad. Och förvirrad. Vad händer egentligen? Jag vet ju att det beror på cytostatikabehandlingen, men det är jobbigt att inte riktigt känna igen sig i det som händer. Därför blev jag extra glad av detta vykort som kom med posten från Sandra.


Det kunde inte kommit lägligare. Tänk vad ett vykort kan göra mycket.

Har också hittat till Elisabeth Labbacis hemsida där dagens inlägg talade mycket till mig. Att finna tillit i det som sker även om man inte alltid förstår vad som händer. Det enda vi har är nuet. Apropå om meditation, håller just nu på med denna bok.


Den tar upp alla möjliga meditationstekniker. Någon av er som läst den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar