Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 4 juni 2015

Energihöjare

En av de saker jag blivit mycket medveten om den här våren är vikten av att göra sådant som höjer mitt humör. Att lyssna på radio är en av mina energihöjare. Lundströms bokradio och Life Radio är mina två klara favoriter. Här kan ni lyssna på tidigare program som Life Radio har sänt. Sen jag kom på det här med att lyssna på tidigare radioprogram i min smartphone har en helt ny värld öppnat sig. Finns så många intressanta program att lyssna på!


2 kommentarer:

  1. Ja, den världen tycks oändlig. Finns hur mycket som helst. Är man nyfiken och vetgirig (som jag) får man nog ta det lite lugnt. Som med att ständigt vara uppkopplad. Kan lätt bli för mycket av det goda. Stillhet och tystnad är en sällsynt vara i dessa tider.
    Minns en liten stuga i skogen, sent på kvällen. Tyst runtomkring. Transistorradion, på låg volym, sände en mys-rysare, "Pickmans modell" tror jag den hette. Det är många många år sedan. Minns det som igår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm det finns en risk att man inte kan ta det med måtta. Har kommit på mig själv med det några ggr. Stillhet och tystnad är underskattat och en gåva att kunna vara i. <3

      Radera