Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 14 maj 2014

Anteckningsböcker

Det är något särskilt med anteckningsböcker. Kan inte motstå dem. Senast jag var på stan och strosade runt i affärer fastnade jag för en svart anteckningsbok med elefant på omslaget. Elefanten kunde jag inte motstå. 

Vita spiralblock är bäst!



Fin elefant :)




Annars finns mina klara favoriter på Clas Ohlsson. Spiralblock i A5 format med helvita sidor. Inga linjer, inga rutor...bara fritt fram att anteckna på tvären eller diagonalt eller göra en tankekarta eller vad jag nu känner för att anteckna.

Jag blir alldeles lycklig när jag tänker på allt jag kommer fylla dessa anteckningsblock med. Sådant jag får till mig, funderingar kring romanen, reflektioner över sådant jag har läst.

I butiken Individuell Människohjälp säljer de handgjorda anteckningsböcker som de här finingarna. Nästan så det tar emot att anteckna i dem. Men bara nästan.




2 kommentarer:

  1. Så fin! Den hade jag inte heller kunnat låta bli! Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är den fin? En elefant att bli glad av! :) Kram!

    SvaraRadera