Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 13 september 2013

Läsa en bok i drömmen?!

Läser på författaren Robert Moss blogg om att han läser böcker i drömmen. Jisses, hur är det ens möjligt? Och jag som trodde att jag drömmer mycket. En del drömmar är cirka tre A4 sidor långa när jag skrivit ner dem. Men att minnas en hel bok som man läst i drömmen - det ger mig en extra dimension.

Om Robert Moss nu läser böcker i sömnen, vad mer kan vi göra när vi sover? Kanske är det så att vi gör så mycket mer än vi faktiskt anar? Än vi kommer ihåg?

2 kommentarer:

  1. Wow! Läsa en bok i sömnen...hur är det ens möjligt? Skulle jag vilja lära mig!:) /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur det är möjligt vet jag inte, men det handlar nog mycket om att hålla sina sinnen öppna. Kanske går det att läsa böcker under meditation.

      Radera