Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 28 april 2013

Man tager vad man haver....

Börjar få en stomme att bygga romanen på. Var riktigt vingligt innan. Stommen har jag skissat upp med postitlappar. Visste först inte vad jag skulle sätta upp lapparna på, men så kom jag på att det som är avsett som fond till en tavla kunde användas till manusarbetet istället. Perfekt!


För en utomstående ter det sig kanske som myrornas krig, men för mig är det struktur. Det blir en väldig åtgång på postitlappar, härligt när idéerna sprutar fram. : )

För er läsare som skriver och känner att ni behöver hjälp med strukturen kan jag varmt rekommendera youtube filmerna jag hittade på bloggen Kreativt skrivande. Många bra tips finns på den bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar