Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 13 februari 2013

Vi bär alla svar inom oss

Har läst många böcker om personlig utveckling. Gått hos ett antal kroppsterapeuter. Tränat yoga. Mediterat. Gått på seanser. Sökt och sökt och sökt. Utanför mig själv. Hur många gånger har jag inte klickat på spåkulan på fb? Eller tagit veckohoroskop eller för den delen horoskop för mitt stjärntecken på liiite för stort allvar? Eller försökt lägga tarot? Har lagt ner massor av energi på att söka svaren utanför mig själv. Har jag blivit så mycket klokare? Allt som oftast tvärtom, frustrationen och förvirringen har växt sig allt starkare.

För vet ni, att söka svar utanför sig själv, det är mycket energikrävande och ganska resultatlöst. Den enda som egentligen har svaren på dina frågor är du själv. Det är faktiskt alldeles sant. Du bär svaren på alla dina frågor inom dig.

Hur ska man då få svar? Jo, ställ en fråga till dig själv innan du somnar. Tex inatt vill jag ha svar på hur jag ska göra med jobbet. I nattens drömmar kommer du få svar. Förstår du inte svaret första natten, fråga igen natten därpå. Säg då: jag förstod inte svaret, inatt vill jag ha ett tydligare svar. Till slut får du ett svar du begriper. För svar får du alltid. Kanske inte alltid på det sätt du räknat med, utan svaret kan komma i vaket tillstånd. Det kan komma i form av en bok du känner att du ska läsa. Eller i form av ett samtal med en vän. Men svar får du alltid, på ett eller annat vis.

Är det så att du inte minns något av dina drömmar så lugn, det kommer en natt då du minns. Ställ bara frågan igen tills du minns.

Drömmarna kommer vägleda dig. Du kanske får svar i drömmarna som du inte riktigt räknat med. Ett mer utförligt svar. Det är det som är det finurliga. Din själ vet vad du behöver veta och serverar dig svar därefter. För att ge perspektiv, för att se helheten, för att se hur svaret utgör ett större sammanhang av din personliga utveckling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar