Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 15 maj 2011

Björktankar


Det finns en björk i skogsbrynet som jag känner en djup vördnad inför. Dess stam är bevuxen med mossa och barken är riktigt gammal och skrovlig, precis som man kan vänta sig av en björk som hängt med i många, många år. Ser upp i dess krona och undrar: har träd en själ? Vill tro det.








Kajsa Ingemarsson skrev sin senaste bok Någonstans inom oss (som kommer ut i bokhandeln i augusti) i skuggan av ett träd. Emelie Cajsdotter kommunicerar med träd i Alla kungens hästar. Jonette Crowley gör likadant i boken Kondoren och örnen. Så varför inte? Behöver inte fråga shamanen Kiesha Crowther vad hon tror. Hon skulle svara med ett rungande ja. :-)

1 kommentar:

  1. ... att vara nära ett träd är, tillit och lyckokänsla för mig ...
    Din björk har universell visdom ... känns bara såååå <3 ...

    SvaraRadera