Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 30 september 2010

Härlig läsupplevelse...


...fick jag med denna roman. Översättaren har gjort ett bra jobb också. Det är sällan ett så allvarligt ämne som döden hanteras så lättsamt. Det är alltså döden som berättar, men historien är för den skull inte alls tung som man skulle kunna tro. Snarare rullas berättelsen fram på ett mycket trivsamt sätt. Markus Zusak är skicklig på att beskriva miljöerna. Underbart att läsa något som skrivits med en konstnärs blick. Det är få författare som klarar av det. Märks helt klart att han även är poet. Kikade in på Markus hemsida också och fick lite mer bakgrundsinformation till romanen. Det ger alltid extra krydda till läsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar