Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 8 november 2009

Vilken varg matar du?

Följande historia har jag hittat i två olika böcker:

En gammal indianhövding satt och pratade med sin sonson. Han sörjde djupt en tragedi som inträffat i familjen.
"Jag känner att jag har två vargar som kämpar mot varandra i mitt hjärta. En av dem är våldsam, hatisk och hämndlysten. Den andra är kärleksfull, förlåtande och medkännande."
Sonsonen frågade: "Vilken varg kommer att vinna, farfar?"
"Den jag matar"

För mig är det en fantastisk beskrivning på två sätt att leva sitt liv. Genom att tänka positiva, kärleksfulla tankar skapar man ett liv i harmoni. Det går åt otroliga mängder energi till att mata den andra vargen. Energi som man istället kunde lägga på att leva sitt liv fullt ut och vara lycklig här och nu. Med vetskap om detta är det inte särskilt svårt val att mata den kärleksfulla vargen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar