Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 22 oktober 2009

Chakran

Jag går i en meditationsgrupp och varje tillfälle inleds med att vi öppnar våra chakran. Från huvudet ner till rotchakrat, (dvs vid ryggslutet) eller tvärtom. Varje chakra har sin färg. Nerifrån och upp är det rött, orange, gult, grönt, turkos, indigo och slutligen lila. Om något av dessa chakra är i obalans kan man hjälpa sig själv genom att klä sig i den färgen. Eller som vår meditationsledare tipsade om: skaffa sig underkläder i den färgen om man ogillar just den färgen. Min favoritfärg har länge varit grönt och nu förstår jag varför, det är en chakrafärg.

Är det inte fantastiskt vad man kan åstadkomma genom att klä sig i olika färger?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar