Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 12 september 2009

Magisk läsupplevelse

Jag har haft en magisk läsupplevelse igen. Även denna gång var det Elisabet Nemert som trollband mig. Det är inte bara hennes fantastiska förmåga att hantera svenska språket som får mig att sucka av välbehag, utan även klokheten, visheten som skymtar fram här och var och tillämpningen budskapen från andra sidan. Hon låter andra sidan finnas med på ett naturligt sätt i karaktärernas vardag som tilltalar mig mkt. Andra sidan kommunicerar ständigt med oss i vår vardag och hjälper oss i våra livsval. Det är DET som ger den där extra kryddan i hennes böcker och som gör att jag inte kan förmå mig att släppa boken förrän jag har läst ut den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar