Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

tisdag 9 juni 2009

K-märkt

Hälsade på föräldrarna för ett tag sedan. De har en 13 månaders vorsteh som väger 35 kg. Han älskar å pussas. Han älskar å kela. Men han är inte så medveten om att han är en riktigt STOR vorsteh på 35 kg. Han råkade stämpla min högerfot med ena tassen, och fy satan vad ont det gjorde. Inte så konstigt med en 35 kilos vorsteh. Det är väl knappast förvånande att jag fick ett blåmärke efteråt. Altair, som han heter, är en STOR vorsteh med ett ännu större hjärta. Han är genomsnäll, vilket är tur för annars hade det varit svårt med en så stor hund.

Jag kallar det att man blir K-märkt av Altair när han vill gosa med en. K som i kärlek. En stor gosebjörn som inte går obemärkt förbi. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar