Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 23 maj 2019

Skrivstreak

På Instagram pågår skrivutmaningen #skrivstreak under maj månad ledd av @wrinspo. Den går ut på att skriva en mening varje dag. En mening i ens pågående skrivprojekt. Jag märker faktiskt skillnad. Tänkte till en början att en endaste mening kan väl inte göra något men faktum är att det är en lagom ambitionsnivå. Det är som att jag lättare kommer över tröskeln. Det är annars lätt att hitta på ursäkter så som att kolla någon tv-serie. Tänka att äh, jag skriver imorgon istället. Men då blir det inte av. I och med att jag bara behöver skriva en endaste mening är det som att det känns lite lagom slappt. Jo, men en endaste mening kan jag väl klara av. Och sen kan jag sätta mig och glo TV.


Det funkar ungefär som att tänka bara fem minuter. Jag behöver bara skriva i fem minuter. Det är lika effektivt. Och rätt vad det är så har jag skrivit i typ 20 minuter.

Utskrivet synopsis.

Idag har jag fått mer ordning på mitt synopsis. Det är så häftigt, för jag ser att det regelbundna nötandet faktiskt ger resultat. Boken växer fram allt eftersom. Det är så grymt skön känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar