Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 5 november 2017

Konstapel Tusse Batong

Hade riktigt skoj med dagens övning! Enjoy :)

Konstapel Tusse Batong var mycket stolt över sitt yrke. Han och de andra leoparderna såg till att hålla ordning och reda i den stora staden. Han hade aldrig behövt använda sin batong vilket han var glad över, det låg inte i hans natur att puckla på andra. Nej han föredrog att prata med dem. Det gällde att få en dialog, då var han nästan hemma. Fick han bara busen att känna förtroende för honom kunde de sedan prata om det som gått snett. För i grund och botten var alla goda till sin natur. Det var han övertygad om. Och han hade hittills aldrig träffat någon han inte kunnat lirka med. I 35 år hade han jobbat som konstapel och han såg fram emot fler år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar