Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

tisdag 7 november 2017

Den här veckan ska jag...

... träffa drömcirkeln. Och träna. Men förutom det ska det nog bli av....nej förresten jag KOMMER skriva på manus. Direkt efter de fem minuterna. För jag har upptäckt en sak med den stunden. Den ställer flödet på vid gavel. Jag är helt förundrad över hur det bara forsar under de fem. Så nästa steg blir att liksom lirka in hjärnan på att ha ett lika fint flöde i manusarbetet. Kan det gå? Jag vet inte. Hoppas det. För det är förbaskat roligt att skriva fritt i fem minuter utan några som helst restriktioner. Så jag är väldigt glad att jag gått med i den här utmaningen.


Vad är det som händer under de fem? Om jag ska ge mig på en gissning tror jag det är höger hjärnhalva som tar över. På fem minuter hinner man inte kritisera. Eller - jag tillåter inte mig själv att kritisera utan jag bara skriver på. Vänster hjärnhalva har inte en chans. Den får inte en chans. Jag hör hur den muttrar men jag tar ingen notis om den, jag fortsätter bara. Tror det är det som är grejen. Jag bara leker. Skiter i sammanhanget. Skiter i vad som kommer ut. Bara vrider på kranen och låter det flöda. Det är väl så när intuitionen får tala. Då får den inre kritikern muttra bäst den vill, för nu lyssnar jag på intuitionen och då går det undan. Det är som att hjärnan blir trimmad så går det lättare att skriva på manus sen. Vroom vroom!! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar