Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 14 augusti 2015

Bokbabbel med sköterskan

Har varit hos distriktssköterskan idag och fått förbandet till PICC-linern omlagd. Alltid lika skönt att få höra de lugnande orden: Det ser bra ut.

Den här gången var det en sköterska som visade sig ha stort bokintresse. Hon undrade om jag skulle göra något trevligt till helgen. Mitt svar var: läsa Steglitsan. Varpå vi började utbyta boktips. Har du läst den? Inte? Har du läst den då? Så där höll vi på. Alltid lika roligt att försöka hitta en bok som någon annan beläst inte har upptäckt än. Blir något av en sport. Vi babblade så mycket om böcker att själva omläggningen tog sammanlagt en timme. Vanligtvis tar det cirka 20 minuter. Men vad gör det, vi hade helkul och jag gick därifrån med ett stort leende. Hur ofta gör man det efter besök på vårdcentralen?

1 kommentar:

  1. Nä, det är verkligen inte ofta det händer, men ibland så... Skönt när människor kan gå utanför sina ramar !
    Mycket kan man skylla på stressen, det finns inte tid.

    SvaraRadera