Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 28 juni 2015

En dunderkur

Åkte på en giftig förkylning i fredags. Drog mig då till minnes en smoothie som en vän till mig berättade om. Den hade räddat honom från influensan. Jag tog det jag hade hemma och det resulterade i denna dunderkur. Febern släppte över ett dygn och jag piggnade till rejält. Idag är jag mycket piggare. Matcha äger!

Nyttig smoothie :)
Vad jag hade i? Jo...

Saften från 1 apelsin
Saften från 1 lime
Ca 2 dl hallon
Ca 5 cm ingefära (fint riven)
Yoghurt ca 1,5-2 dl
5 tsk matcha
2 tsk gurkmeja

Blanda alltihop i ett litermått och kör med stavmixer. Häll över i ett glas.

Den satte fart på kroppen kan jag konstatera. Ska ta den tidigare nästa gång. Misstänker att kommer behöva den under cellgiftsbehandlingen. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar