Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 29 december 2013

Between two books

Nyckeln är nu utläst. Den var otroligt bra. Så bra att den i torsdags fick mig att göra en maratonläsning då jag sent på kvällen efter att ha tänkt en sida till, bara en sida till, och en till... kommer fram till att nu är det inte många sidor kvar så det är lika bra att läsa ut den. Klockan var 2:30 när jag läst sista sidan. Var skapligt mosig i skallen dan därpå. Men det var det värt.

Och nu är det alltså dags för en ny. Vilken ska jag välja? Inte för att jag har brist på böcker. Men sen att veta vad jag är sugen på att läsa - det är en helt annan sak. 

Böcker hemma för tillfället

En del av den här högen har jag lånat på biblioteket, andra har jag bytt till mig på bibliotekets bokbytarbord, andra har jag köpt billigt på 2nd hand. Hamster som jag är blir det en hög. Tycker ju om att kunna välja. 

Tror det får bli Den omöjliga kärlekens hus av Cristina Lópes Barrio.

4 kommentarer:

  1. Svårt att ge tips om bokval ;-) men "konsten att leva innerligt" tycker jag verkar intressant!
    Tack för din titt och kommentar hos mig :-)
    Ha det fortsatt gott
    Kram Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konsten att leva innerligt har jag hört många prata gott om. Får bli nästa läsprojekt. :)
      Ha det fortsatt gott du med! :)
      Kram

      Radera
  2. Ibland önskar man verkligen att det fanns ytterligare en del, och ännu en...
    Lycka till med nästa bokval. Nästa för mig blir "Bunkern" av Corswant. En liten kuslig sak tror jag.
    Nyårskram?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bunkern låter kuslig. Önskar dig en trevlig läsupplevelse! Nyårskramar från Lkpg :)

      Radera