Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 28 december 2013

Min favorit på julbordet



Julhelgen ligger bakom oss och jag har liksom många andra frossat i julmat. Tyvärr har det varit sämre med motionen. Nåväl, de extra kilona lär försvinna när jag flänger runt på cykeln.




Bild på Brysselkål med vitlök och citron
Bildkälla: Coop

En klar favorit på julbordet för min del är denna brysselkål. Att brysselkålen är riktigt nyttig gör ju inte precis saken sämre. Den är otroligt god att äta till ugnsbakad lax. Blotta tanken får snålvattnet att rinna. :)

4 kommentarer:

  1. Det ser gott ut! Ska testa det. /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Hoppas du inte blir besviken. :)

      Radera
  2. Faktiskt en av mina favoriter också. Brysselkål och den egna inlagda sillen är två måsten !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den inlagda sillen kan jag skippa, men brysselkålen vill jag inte vara utan. :)

      Radera