Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 21 december 2013

Vintersolståndet och Nyckeln

Till slut har vi kommit till dagen då det vänder. Vintersolståndet har nog aldrig varit så efterlängtat av mig som i år. Kanske har det med den totala avsaknaden av snö att göra...kanske... 

December månads ängel


Imorgon skiljer det bara någon minut till det solen går ner. Om ens det. Knappast märkbart, men i det långa loppet - ungefär lagom till början av februari - brukar det märkas tydligt. För min del genom att reflexerna inte behövs längre på morgonen eftersom solen har gått upp. Längtar dit. :)

Men nu är det årets kortaste dag. Ska iväg till goda vänner och ha minijul. Sen skyndar jag mig hem till soffan för att läsa Nyckeln. Har ca 800 sidor härlig läsning framför mig. Hurra, julhelgen är därmed räddad!

Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar