VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

onsdag 6 mars 2024

đŸŒ±VĂ„rteckenđŸŒ±

 


Detalj frÄn promenaden. VÄren Àr, som synes, pÄ vÀg. StÄngÄn svÀmmar just nu över, har inte upplevt sÄ mycket vatten sen jag blev Linköpingsbo.

Manuset Kajan Pax vilar och jag fyller pĂ„ genom att testlĂ€sa andras manus. Bland annat har jag givit feedback pĂ„ MolnhĂ„ret del 2 av Sabina Hassan. Utmanande att fĂ„ rum med en berĂ€ttelse pĂ„ nĂ„gra fĂ„ sidor, men det Ă€r sĂ„ om man skriver för 3-6 Ă„r. Jag har hittills inte testat att skriva för den mĂ„lgruppen, men kanske blir det aktuellt i framtiden. 

Just nu testlĂ€ser jag del 2 i trilogin av Ann Gewecke. Första boken heter Pennskaft och pessar, en historisk roman om starka kvinnor. Har du inte lĂ€st den sĂ„ gör det! Del 2 hugger verkligen tag i mig, fĂ„r mig att bli alldeles uppslukad. En skrivkompis föreslog att jag skulle notera vilka stĂ€llen i manuset som fĂ„r mig att plöja vidare, som fĂ„r mig att slĂ€ppa taget om författarglasögonen och sugas in i berĂ€ttelsen. Tror jag ska göra det, för att skapa en kunskapsbank. NĂ€r sugs jag in och varför?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar