VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

lördag 9 mars 2024

🌟Manustankar🌟


 

Solsken igĂ„r, snö idag. Mars mĂ„nad Ă€r sig lik. Jag hann ut i solen igĂ„r och lapade sol, det var efterlĂ€ngtat. NĂ„got annat efterlĂ€ngtat Ă€r att organisera mina papper och böcker om skrivandets hantverk medan jag klurar pĂ„ om jag ska börja titta pĂ„ redigeringen av Sagan om Ă€lvklockan igen. Den har legat pĂ„ is ett bra tag, men nu börjar det klia i fingrarna att ta fram det manuset. Sedan jag fick lektörsutlĂ„tandet frĂ„n Helena har inte riktigt orken funnits. DĂ€rför skrev jag rĂ„manuset till Kajan Pax. 

 

Jag har skapat en mall med viktiga ingredienser i den dramaturgiska bÄgen, sÄ det kittlar att tillÀmpa den pÄ Àlvklockan. Visserligen har jag redan fÄngat de viktiga punkterna i manuset, Ätminstone om jag ska tro Helena - men ÀndÄ. Somliga stÀllen behöver skruvas Ät och förstÀrkas. Andra tonas ner och kortas ner. FrÄgan Àr, var behöver jag skruva Ät spÀnningen mera? Vad kan jag stryka? Hehe, ni hör ju mellan raderna att det Àr dags, jag ska börja fila pÄ manuset sÄ det glÀnser.

 

FYI: Sagan om Àlvklockan Àr en kapitelbok för 9-12 Är, en fantasyberÀttelse om Rosa som mÄste hÀmta en sten för att rÀdda den magiska skogen frÄn stendöden. Tillsammans med geten och Àlvklockan ger hon sig ut i skogen för att leta efter den magiska stenen.

 

Ha en fortsatt fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar