Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 21 juni 2020

Sista redigeringen

Jag redigerar Sagan om älvklockan för fullt nu. Det är en sådan vacker process att läsa högt och smaka på
berättelsen. Se de olika nyanserna av den, höra var det blir konstigt och förstå vad jag kan göra åt det. Korta ner, formulera om, lyssna in melodin och få den att framträda ännu mer. Det är som en lotusblomma som successivt vecklar ut sina blad i takt med att jag lyssnar in och borstar bort jorden.

Det blir en vacker saga, och jag hoppas förlagen tycker lika dant när den landar i deras mejlboxar. Men en sak i taget. Nu ska jag redigera färdigt manuset. Jag har precis kommit till sista delen av älvklockan, där de är tillfångatagna av trollen och stackars Rosa och geten får äta trollmat. Men hellre det än att bli trollmat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar