Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 14 juni 2020

Den inre kritikern


En påminnelse till mig själv: ta inte din inre kritiker på så stort allvar.

I kursen Kom igång och skriv! där jag var testpilot fick vi lämna in en dramaturgisk kurva för en karaktär i ens manus. Jag bestämde mig för att börjat titta på mitt råmanus "Stavet hormar" igen, (det är en ordlek för den som undrar) en feelgood historia som jag skrev på 2014. Den har legat på vänt sen dess (barnböcker pockade på mer) och i mitt huvud hade det jag skrivit förminskats till ett i all hast nerkrafsat råmanus. Rätt skönt att inse att jag hade skrivit bra mycket mer än så.

Väldigt roligt att få konstruktiva tips och råd för hur jag kan utveckla mitt manus. Nu blev jag riktigt sugen på att utveckla historien ytterligare!

Tack Sofia Ymén för jättefin feedback på dramaturgin! Så glad att jag tog chansen att vara testpilot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar