Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 27 juni 2020

Färdig!

Sådärja! Då var Sagan om älvklockan klar. Den landade på 53 sidor totalt som ni kan se på bilden. Det som en gång var ett frö som dök upp i en meditation vecklade ut sig till en lotusblomma i betydligt större omfattning än jag anade från början. Det har varit en fascinerande resa att skriva den. Jag har fått lära mig att försöka släppa taget om hur den ska berättas och låta berättelsen visa vägen. Nyttigt och lärorikt. Efter ett antal redigeringsvändor blev det dags att sätta punkt. När jag började peta på kommatering och dylika småsaker insåg jag att det var dags att lämna den ifrån sig. Jag kommer inte längre. Visst hade jag kunnat peta vidare, men hela storyn finns där nu, så det var dags att säga hej då. Så nu har den skickats iväg till testläsare och en litterär agent. Så småningom skickar jag också till förlag. Känner mig inte riktigt redo för den resan än dock. En sak i taget. Ska bli spännande att få respons från testläsarna och agenten om Rosa, älvklockan och geten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar