Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 9 februari 2020

Första responsen

Under veckan fick jag färdigt Sagan om älvklockan. Färdigt i det avseendet att min skrivkompis fick ta vid. Hon var snabb med respons, redan efter två dagar hade hon läst ungefär halva manuset. Ivrig är hon och har många bra synpunkter. Det är gott att se förslagen, se hur så mycket bättre texten kommer bli.


Det är fantastiskt roligt att få respons på en text jag jobbat med under en längre tid. Visst känns det pirrigt att lämna ifrån sig texten, men när min skrivkompis säger att geten är cool och rolig kan jag inte annat än le. För det var precis den känslan jag ville förmedla när jag skrev Sagan om älvklockan. När hon dessutom säger att sagan är helt ljuvlig med tomtarna och trollen – då kliar det i mina fingrar att sätta igång med redigeringen igen. Men inte än, min text behöver vila. Jag märker också att min hjärna är aningens trött, den liksom slirar på orden. Bäst att låta det vila i en vecka. Sen blir det nya tag för att vässa texten ytterligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar