Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 23 februari 2020

Illustrationer och planer om filmklipp

Sista deltävlingen i Melodifestivalen var tydligen igår, men jag kollade inte. Jag gick istället omkring och fånlog sedan jag hade upptäckt ett meddelande från illustratören som gjorde mig så himla glad. Jag fick nämligen se illustrationer från arbetet med Simons äventyr. Ska dela dem när jag har fått dem på mejlen. Det är en väldigt speciell känsla att se sin berättelse ta form med illustrationer. Upprymd och hög på livet, är det närmaste jag kan komma om jag försöker sätta ord på det. Så det var vad jag gjorde – gick omkring och fånlog över att min berättelse kommer bli så fin – medan en stor del av Sverige tycktes kolla på Mello. Åtminstone verkade det så i mina flöden på sociala medier.



Loppisfynd som inspirationskälla

Åh jag har så många planer och tankar om filmklipp jag vill göra i samband med att Simons äventyr släpps, men det får bli ett projekt senare i år. När jag var på TellUs 2019 (Östergötlands bokmässa) kom jag att lyssna på Elias och Agnes Våhlund när de berättade om Handbok för superhjältar. Det var enormt inspirerande när Elias berättade om deras arbete med att ta fram böckerna. Jag fick många idéer efteråt som jag skrev ner. Tänker göra verklighet av dem till maj ungefär.

Elias och Agnes Våhlund på TellUs



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar