Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 16 oktober 2014

Träff med drömcirkeln

Var på drömcirkeln igår. Vi hann med några drömmar under de dryga två timmarna. Det är så härligt när poletten plötsligt ramlar ner och man känner Ahaaa det var det det handlade om! Älskar den känslan. Det frigör så mycket energi. Fick inledningsvis göra en meditation och sen måla med oljekritor vad vi fått till oss i meditationen. Jag var hemma hos Ellen Key i huset Strand och framme vid hennes bokhylla och trånade. Ser fram emot att ha en egen hylla fylld med mina alster. Om några år så....

Detta blev min bild ifrån hennes hem.

I hennes arbetsrum stod det vaser med ringblommor här och var. Ringen såg jag också i meditationen.

Har ni inte varit till Strand - ta chansen! Det är ett mycket harmoniskt och trivsamt hus. Tänk att bo så året runt....

Apropå boende är väl det här inspirerande om något?

3 kommentarer:

  1. Yehaaaa!!!!!!
    Nu är jag på g i alla fall med min första ;)
    men redan klar med en andra .... ;) lite mindre projekt men ändå ..
    Längtar efter att höra dina steg!!

    SvaraRadera
  2. .. blev även inspirerad av dina ord .. att vilja ha en sådan hylla jag med! <3 go girl!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ehum... mina steg med barnboken menar du? Berättar om det i ett inlägg framöver. Roligt att du är på g med din första!
      Kram

      Radera