Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 11 oktober 2014

I byggfasen

Det är lördag förmiddag och jag har just avverkat dagens skrivpass. Håller på att foga samman alla trådar jag skrivit hittills. Då är det guld att ha skrivit ett synopsis. Det är som att föra dialog mellan synopsis och trådarna, en ständigt pågående process.

I bakgrunden finns tvivlen. Vad pysslar jag med egentligen? Kommer någon någonsin att vilja läsa detta? Alla författare stångas med dessa tankar mer eller mindre. Intalar mig att även nobelpristagarna har sina tvivel under processens gång. Det hör till. Ser fram emot att få höra Patrick Modiano berätta om sitt skrivande och förhoppningsvis berättar han om sina tvivel.

Har hittat en bra bok om yinyoga, Vila dig i form med yinyoga. En yogaform i min smak! Perfekt att avsluta ett skrivpass med, sträcka ut kroppen och landa här och nu. Vilket jag tänker göra nu. :)

Önskar er alla en fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Tvivlen tillhör nog skapandet, tyvärr. Man strävar ju dessutom att bli ngt. bättre varje gång...
    Yogaformen låter inte helt fel !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvivlen hör till, det är "bara" att acceptera dem. :) Ja yinyoga är väl värt att testa, kan varmt rekommendera den!

      Radera