Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

lördag 10 november 2012

Som en inre film



Det är inte enbart i studiesyfte som jag konsumerar stora mängder böcker. (Se tidigare inlägg.) Varje bok erbjuder en resa in i en värld där man är åskådaren på första parkett. Det är som en film som rullas upp på ens inre bioduk och just detta fenomen vill jag inte vara utan. Fantasin stimuleras och hjärnan får jobba med att ställa upp filmen på duken allt eftersom historien rullas upp.

Jag har inte heller möjlighet att köpa alla de böcker jag läser. Det vill jag inte heller även om jag haft massor av pengar och utrymme. Varför ska jag göra det? De skulle bara ta onödig plats i bokhyllan. De böcker som lämnar något bestående hos mig, som jag återkommer till och vill stryka under i för ovanligt bra formuleringar, de böckerna skaffar jag. Resten lånar jag på biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar