VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

mÄndag 1 april 2024

🧚Redigering pĂ„gĂ„r🧚


 

Har du haft en fin pĂ„skhelg? Min har varvats med promenader, umgĂ€nge och redigering av fantasyberĂ€ttelsen Sagan om Ă€lvklockan. 

 

För att göra framstegen tydliga ritade jag upp kapitlen enligt bilden, i en sorts slalombana. SĂ„ grymt hĂ€rlig kĂ€nsla att kryssa för kapitlen allt eftersom jag betar av dem. Rosa Ă€r en person med mycket inre tankeverksamhet, vilket jag lĂ„tit framtrĂ€da lite vĂ€l mycket emellanĂ„t. Det blir lĂ€tt sĂ„ i flödesskrivandet. Men jag kommer fĂ„ ordning pĂ„ det sĂ„ smĂ„ningom. Ett steg i taget.  

 

FYI: Sagan om Àlvklockan Àr en kapitelbok för 9-12 Är, berÀttelsen om Rosa som mÄste hÀmta en sten för att rÀdda den magiska skogen frÄn stendöden. Tillsammans med geten och Àlvklockan ger hon sig högst motvilligt ut i skogen för att leta efter den magiska stenen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar