VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

torsdag 4 april 2024

🐈Husdjur i mina manus🐈



Jag fick frĂ„gan av Anna, Sabine och Elin om jag har nĂ„gra husdjur i mina manus. Tack för taggen och en rolig utmaning! 

🐈‍⬛ Min spontana tanke var att begreppet husdjur behöver definieras. Om vi pratar husdjur som i att de Ă€r beroende av husse och/eller matte, dĂ„ förekommer det frĂ€mst katter i mina manus. Förutom i min spĂ€nningsfeelgood, dĂ€r finns inget husdjur. Men jag kanske Ă€ndrar mig. 😉

🐭 I Simons Ă€ventyr (bokslĂ€pp 25 juni đŸ„ł)  finns bĂ„de en katt (illustrerad av Estelle Sjödal ) och en tax. Illustrationen förestĂ€ller katten som försöker lista ut vad som pĂ„gĂ„r, eftersom Simon och hans vĂ€nner tisslar i snĂ„ren i förberedelserna inför det stora sommarkalaset. 

🧚 I Sagan om Ă€lvklockan lĂ€ngtar Rosa hem till katten Missan. Hon bjuder pĂ„ en överraskning i slutet, en överraskning som kom nĂ€r jag flödesskrev. Roligt nĂ€r sĂ„dant hĂ€nder 😅🙌

🐉 I Draksagan Ă€r det stackars katten Gusten som blir överrumplad av den förskrĂ€ckliga (tycker Gusten) draken Fabian som gör entrĂ© pĂ„ ett dramatiskt vis. Gusten ligger sen och darrar av fasa bra lĂ€nge under mattes sĂ€ng innan han vĂ„gar sig tillbaka till lillmattes rum.

Nu Ă€r jag nyfiken, har du nĂ„gra husdjur i dina manus? Den som vill haka pĂ„ Ă€r vĂ€lkommen đŸ€©đŸˆ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar