VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

fredag 12 april 2024

🌟Lisen AdbĂ„ge🌟


 

IgÄr var jag till Linköpings domkyrka och lyssnade pÄ barnboksförfattaren Lisen AdbÄge om hennes skapande. Mycket intressant och inspirerande. Lisen berÀttade att hennes frÀmsta sprÄk Àr bilderna, sen kommer orden. Det Àr ofta sÄ för mig ocksÄ, mÄnga bokidéer kommer som bilder som jag sen fÄr sÀtta ord pÄ och vidareutveckla till en berÀttelse.

 

I slutet av föredraget kunde man stĂ€lla frĂ„gor, och jag rĂ€ckte darrande upp min hand. LĂ€skigt att prata i mikrofon inför cirka 50 personer i domkyrkan. Men jag gjorde det! Finaste Susanne , som var invigd i min plan, satt vid min sida och peppade mig. Jag klev utanför min comfort zone, stĂ€llde frĂ„gan, och upptĂ€ckte - nĂ€r jag hade lugnat ner mig😅 - att det var riktigt kul att bidra till sfĂ€ren vi hade.

 

Vilken frÄga jag stÀllde?

Om Lisen hade nÄgra marknadsföringstips att dela, eftersom min barnbok Simons Àventyr slÀpps i juni.

Svaret blev: GĂ„ ut och möt dina lĂ€sare, med berĂ€ttelsen. 🌾🌟

 

Tusen tack Lisen för svaret och en inspirerande kvÀll!

Min hjĂ€rna svĂ€mmar över av idĂ©er idag😅❤️ Och tusen tack till Susanne, som peppade mig. EfterĂ„t spĂ„nade vi uppslag om framtida event, sĂ„ roligt att bolla! đŸ€©đŸ’ž



 



🐭Nyfiken pĂ„ Simons Ă€ventyr? 

Allt börjar med att muspojken Simon rÄkar hamna i Norge. DÀr lÀr han kÀnna Viktor och de blir genast bÀsta vÀnner. Tillsammans upplever de fantastiska Àventyr. Allt frÄn att rÀdda mÄsfru Jönssons Àgg frÄn tvÄ listiga illrar, till att Äka i en bÀck sÄ det kittlar i magen.

En dag blir stackars Simon sÀngliggande i en kraftig förkylning. Hur ska det nu gÄ? Han som sett fram emot Ärets stora fest, rödingracet! Och hur ska han komma tillbaka till Sverige?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar