Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 10 maj 2020

Dag 10

Äppelblom

Dag 10 i skrivutmaningarna #skrivstreak (skriv minst en mening varje dag under maj månad) och #livetsomförfattare15 (skriv i 15 minuter varje dag på manus) gick det segt att skriva. Så kan det vara vissa dagar, det hör till. Jag försökte bestämma mig för en klasskompis namn, ska han heta Peter eller Patrik? Dylika spörsmål funderade jag på. Och skrev lite dialog. Sen fick det räcka, orken och inspirationen är inte på topp idag. Ibland är det bättre att göra något annat medan hjärnan funderar på manus. Jag har blivit överraskad mer än en gång av hur scener bara faller på plats genom att låta det bero. Genom att diska, rensa ogräs, laga mat, gå en promenad eller läsa en tidning får hjärnan tid att bearbeta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar