Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 8 mars 2020

Internationella kvinnodagen


Det är internationella kvinnodagen idag och inspirerad av enligt O vill jag lyfta fram kvinnor som betyder mycket för mig. Det blev sex kvinnor som har hjälpt mig att på ett eller annat sätt stå i min lyskraft. 

En mycket älskad bok.
Clarissa Pinkola Estes för att hon skrev Kvinnor som slår följe med vargarna. Den boken har öppnat mina ögon för hur vi kvinnor beter oss och har betett oss. Jag ska inte gå in på detaljer i detta inlägg, men många av oss skulle må bättre av att bejaka vår inre vildkvinna. Jag har hämtat mycket inspiration från boken i mitt skrivande. 

Ida Marie Borgström, symbolpedagog som guidade mig in i symbolvärlden och introducerade mig till Kvinnor som slår följe med vargarna. 

Natalie Sage, intuitionscoach, som ger ut e-kursen Lyssna inåt gratis. Det är bortom orden vad den kursen öppnade upp inom mig. 




Eleonor Amora för att hon gjorde de guidade meditationerna som finns att lyssna på här.  Med morgonmeditationen fick jag en fin start på dagen. Jag har mediterat sen 2012 och det är tio väl investerade minuter jag avsätter varje morgon.

Emma Malmsten för att hon gör guidade meditationer som finns på You Tube och inspirerar mig med sina underbara texter.

Larisa Sturza Rammal för att hon guidade mig in i diafragmans värld och gav mig förståelse för ångest och hyperventilation.

2 kommentarer:

  1. Så fint<3 Det kanske vi alla borde göra emellanåt - fundera över våra inspiratörer och förebilder i livet. Tack, Christina, vi lär av varandra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst är det så, vi lär av varandra. <3

      Radera