Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

söndag 29 mars 2020

Böcker man blir glad av

På sociala medier görs intentionen att sprida goda vibbar, bland annat genom att dela med sig av böcker man blir glad av. Det är så mycket prat om COVID-19 överallt, så jag blev peppad att hjälpa till med att dela med mig av några böcker som gav mig många goda skratt.

Först ut är Manhattan Transfer. Hela recensionen finns här.


Nästa bok är Mannen som hyrde en familj, vill du veta mer kan du läsa här.


Nästa bok är Emmas nya liv, recensionen finns här


Och sist, men inte minst vill jag rekommendera böckerna om Familjen Bridgerton. Hmph, kanske du tänker. Det är ju romance....jajamensan svarar jag då. Precis som Emmas nya liv, och båda författarna har underbar humor. Julia Quinn har verkligen förmågan att göra 1800-talets England riktigt underhållande. Det tycker jag är en bedrift! (Kan villigt erkänna att jag somnar till Förnuft och känsla) Så läs och fröjdas över hur det kunde vara att leva i 1800-talets England.

Hoppas du får härliga läsupplevelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar