VĂ€lkommen till min blogg om vardagsmagi!

HÀr delar jag med mig av guldkornen jag finner pÄ min resa genom livet.

mÄndag 12 februari 2024

🐭Favoritmening🐭

 


Jag blev taggad av fina Elin (Instagram) om en favoritmening i mina manus. Valet föll pÄ denna mening, som Àr ur en scen i Simons Àventyr:

”Men för i jossenamn Agda, ge di harringa mössen en beloning sau har vi problemet ur vĂ€rlden!”

🐩Bakgrunden Ă€r denna:

MĂ„sfru Agda har precis fĂ„tt Ă€ggen rĂ€ddade frĂ„n listiga illrar genom hjĂ€ltemodiga insatser av Simon och Viktor. Muspojkarna hör pĂ„ nĂ€r Agda och hennes make kĂ€bblar om hur de ska belönas, för nĂ„got ska de ha för sina insatser. TĂ€rnan som har sett Simons och Viktors modiga ageranden, pĂ„pekar att det Ă€r lĂ€ttare att belöna muspojkarna Ă€n att bli skyldiga Viktors morfar en tjĂ€nst. Morfar Ă€r nĂ€mligen doktor och hjĂ€lper alla djuren i dalen med deras krĂ€mpor. 

đŸȘ¶Valet föll pĂ„ den meningen eftersom mĂ„sarna har en sĂ€rskild dialekt, och det ska bli spĂ€nnande att höra inlĂ€sarens tolkning i ljudboken. Jag hade roligt nĂ€r jag skrev den episoden, mĂ„sar har alltid haft en sĂ€rskild plats i mitt hjĂ€rta.

📕Boken slĂ€pps i alla format i juni; pappersbok, ljudbok och e-bok. Hoppas du ska tycka om Simons Ă€ventyr.

 

🐭Nyfiken pĂ„ Simons Ă€ventyr?

Det Àr berÀttelsen om Simon som rÄkar komma till Norge, dÀr han upplever mÄnga Àventyr tillsammans med den norska muspojken Viktor. En dag blir stackars Simon sÀngliggande i en kraftig förkylning. Hur ska det nu gÄ? Han som sett fram emot Ärets stora fest, rödingracet! Och hur ska han komma tillbaka hem till Sverige?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar