Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 9 januari 2019

Insikter

Jag tänker så bra när jag går en promenad i skogen. Särskilt i mitt eget sällskap. Frågor om manus eller något jag har drömt finner jag svar på under mina vandringar. Det är som meditation i rörelse.



Bridge by Emma har sagt att naturen är bästa medicinen och jag kan bara hålla med. De dagar jag har stressat mycket riktigt känner jag hur axlarna sjunker ner och hur andningen landar i diafragman. 
 
Eken med grenar i guld.
 Idag fick jag tankar om att vara i hjärtat mer när jag skriver. Att det blir mera njutbart då. Vilket ju är det jag vill. Jag vill njuta av resan att bygga på draksagan. Jag har ingen som helst glädje av att pressa på som en idiot bara för att....ja varför? Det var en bra fråga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar