Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 19 januari 2017

Växtkraft

Åh jag är så glad! Gav mina amaryllislökar växtnäring för ca en vecka sedan. 


Det var första gången. Någonsin. Jag har verkligen inte pysslat om dem, inte följt några instruktioner. Bara givit dem vatten. Till att börja med fick de stå ute i somras rätt länge. Höll på att stryka med av frosten. (Det är rätt länge det hehe.) De fick fortfarande ingen näring, bara vatten. Sen stoppade jag in dem i en papperspåse i förrådet i typ tre månader. 


Jag glömde bort dem. Och kom på att de fanns i förrådet flera gånger men sen kom något annat emellan så.. ja ni fattar. Till slut, i början av december tog jag mig i kragen och tog bara in dem. (Alltså sådant beteende är typiskt mig. Lägger hur mycket energi som helst på att tänka att jag ska göra en sak. Sen när jag väl tar tag i det går det i ett huj. Och jag förundras varje gång över hur fort det gick trots allt. Förutom allt funderande då) Så. ..eh...ja de har ju inte fått särskilt mycket kärlek om jag säger så. Och ändå kommer en av dem nu med en blomknopp. 


Wow! Det kallar jag växtkraft!

1 kommentar: