Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 19 oktober 2015

Nedräkning pågår

Hoppas ni haft en fin helg allihop. Min har varit fylld av garderobsstök. Jag har flyttat om bland högarna. Höst- och vinterkläderna har flyttats ner till de lättåtkomliga hyllplanen och bytt plats med vår- och sommarkläderna. Trevligt pyssel men det tar sin tid. Är dock så värt det i slutändan. Så nu kan höst- och vinterrusket komma, jag har alla varma tröjor och koftor redo.

Annars räknar jag ner till fredag då jag får min sista dos. Ska bli så skönt! Framförallt längtar jag till de tagit bort PICC-linern vilket sker efter att jag fått dosen. Det innebär att jag kan duscha även högerarmen. PICC-linern tål inte fukt eftersom det kan orsaka infektion. Så i 18 veckor har jag inte kunnat duscha som vanligt. Det har inneburit att plasta in den delen av armen och hålla den så mycket som möjligt utanför duschen. Man lär sig. Vänjer sig vid att hålla armen utanför duschstrålen. Lite meckigt, men det är en vanesak. Men som sagt. På fredag eftermiddag är det ett minne blott. Gissa om jag ska duscha läääänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar