Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 26 januari 2015

Min mosaik


Var ett tag sen jag berättade om manusarbetet. Jag håller på att komplettera min mindmap med post-it lappar där berättelsen har luckor. Den ser riktigt färgglad ut nu, blir på bra humör av att kolla på min mosaik.

Det gäller att ha rätt teknik när jag drar loss post-it lappen från blocket, annars släpper limmet nästan direkt. Det var förr en källa till irritation och frustration med post-it lappar som lossnade i tid och otid men sen jag lärde mig tekniken är det ett minne blott.

6 kommentarer:

  1. Ah spännande .. vilken teknik är det .. =D ALL LYCKA ... <3 detta året är det extra starkt att de man strävar efter manifesteras så varför vänta ;) kramen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dra loss lappen i sidled, inte nerifrån och upp. Då funkar limmet. :) Jaså, det lät spännande att det man strävar efter manifesteras. Måste testa. :) Kram!

      Radera
  2. Hej! Hittade hit till din blogg genom Debutantbloggen. Kul med en andlig skrivblogg och vilket bra namn på bloggen! Vi verkar ha väldigt liknande intressen :) Får man fråga vad det är du skriver på för något?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Välkommen hit! Roligt att du gillar min blogg, vad glad jag blir! Jag skriver på en vuxenroman som utspelar sig i studentmiljö här i Linköping. Vad skriver du? Jag har även ett barnboksmanus i byrålådan som väntar på bättre tider. :)

      Radera
  3. Jag skriver ett manus som jag tänker på som cross-over (alltså som kan läsas både av ungdomar och vuxna), som är en sorts urban fantasy med inslag av utvecklingsroman. Har också ett bar bilderboksmanus med illustrationer till som väntar i byrålådan, men det dröjer nog ett tag innan jag tar upp dem igen...

    Kul med studentmiljö i Linköping! Både min sambo och ett par av mina bästa vänner har pluggat där. Verkar ha varit otroligt trevligt, enligt alla tre källorna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. spännande med cross-over! Heja oss båda! :)

      Radera