Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

onsdag 5 november 2014

Oväntad ketchupeffekt

Plöjde Livet efter dig igår. Trots diskberget, törstiga orkidéer, dammråttorna, skitiga rutor och allt annat som jag borde ta itu med istället för att läsa en roman. Men jag kunde inte låta bli. Hade lite ångest över att jag inte ens skrev en halvtimme på manus, men när jag försökte sitta med det insåg jag att det var kört. Jag var för inne i boken för att kunna skriva något alls. Så jag dök ner i den igen. Vid 21-tiden var den utläst. Vid 23-tiden drog jag mig mot sängen. Då kom en massa idéer till manuset. Det var bara att skriva ner. Tog ca en timme. Sen tvärslocknade jag. Så det blev ändå en hel del skrivet igår, inte illa.


Idag fortsatte jag berätta det som kom till mig. Ketchupeffekt vid midnatt är jag inte direkt van vid, brukar sova då. Men man kan väl ändra sig. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar