Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 16 juni 2014

Olika sorters drömmar

Drömde så bra i natt, det gav en bra start för dagen. En sådan dröm som inleder med presentation av problemet dvs temat för drömmen, sedan kommer några scener om att leva med det, och slutligen en avslutande sekvens där lösningen på problemet målas upp. Den sortens drömmar gör mig på gott humör. Är ju suveränt att få problemlösning serverad under natten!

Andra drömmar jag gillar har en enda scen. Det kan tyckas futtigt, men i gengäld är den sprängfylld med magi och symboler. Kort och kärnfyllt, that's my kind of dreaming.

Sen finns det de där drömmarna med långa sekvenser och en massa saker att komma ihåg. Jag släpper oftast iväg dem, betraktar de drömmarna som ett sätt för hjärnan att bearbeta. En del saker ska tröskas igenom, så är det bara. De drömmarna påminner mycket om en hårddisk som tuggar och tuggar och tuggar. För att till slut ha tuggat färdigt och sen vara redo för nästa jobb. Behållningen av att tyda dessa drömmars budskap brukar inte vara särskilt stor, och det tar i allmänhet mer tid och energi än vad som känns rimligt i förhållande till belöningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar