Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 27 september 2013

Åh, den känslan!

Puh.
Har skrivit på romanen.
Trött, men nöjd är sammanfattningen.
Och lycklig.

När karaktärer, miljöbeskrivning, dialog, detaljer och händelseförlopp smälter samman till ett flöde i skrivandet - åh den känslan är fantastisk. Det är lycka när allt flyter. När jag känner att det bär.

Ingen internetsida har hittills vägt upp mot den känslan. Hoppas jag inte ramlar över en sådan sida. Någonsin. Ändå är det väldigt frestande att klicka på internetknappen. Förstår de som har en separat dator utan internetuppkoppling, avsedd endast för manusarbete. Gäller verkligen att ha disciplin och hålla sig till sina rutiner. Skriva först. Internet sen.

Efter avklarat skrivpass, då det är fritt fram att surfa bäst jag vill, ser jag på surfandet med andra ögon. Det här var väl inget att längta efter? För det är just det, känslan av att skriva när det flyter på är fantastisk. Att surfa runt på internet är ett nöje av mer kortvarig karaktär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar