Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

måndag 19 juli 2010

Subtila föraningar

Äntligen.
Känner ni det?
Jag känner det i luften denna måndagsmorgon.
Visserligen bara en subtil föraning.
Men ändå.
De finns där ändå.
Föraningar om vad som komma skall.
Med risk för att bli utbuad av alla semesterfirare säger jag detta: Hösten är på väg. Obevekligt.
Efter denna sommar välkomnar jag hösten med öppen famn. Det har varit väl varmt för min smak. Men då har jag påmint mig om vintern som var.... evighetslång med all denna snö som aldrig tycktes vilja smälta. Då har jag knipit käft och njutit istället. För om jag måste välja mellan värmebölja och en massa snö, föredrar jag faktiskt värmeböljan.
Eller vad säger ni läsare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar