Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

fredag 12 juni 2009

Vad vore livet utan böcker?

Inte mycket för min del. Man kan ha så mycket glädje av böcker. Särskilt som de är gratis att låna på biblioteket. :)
Just nu har jag två stora favoriter som jag återkommer ofta till: Lär dig kanalisera och Skapa pengar, båda skrivna av Sanaya Roman och Duane Packer.

Fördelen med en bok (romaner tänker jag på då) är att man bestämmer själv lästempot. Man kan gå tillbaka och njuta extra mycket av favoritavsnitt. Man kan läsa riktigt riktigt långsamt för att fullständigt ge sig hän åt det vackra språket.

Med en bok når du ut till så många. Här i Sverige är det ju tack och lov gratis att låna böcker - än så länge. Vilken lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar