Välkommen till min blogg om vardagsmagi!

Här delar jag med mig av guldkornen jag finner på min resa genom livet.

torsdag 2 mars 2023

Redigeringen fortskrider


Då var mars månad här och jag gläds över ljuset som kommer mer och mer. Framförallt är det underbart med solljuset som dröjer kvar vid fem-tiden. Redigeringen av Sagan om älvklockan fortskrider. Har upptäckt en himla rolig app som heter Freeform. Jag som tänker mycket i bilder får stor nytta av den. Så just nu skissar jag utvecklingskurvor för Rosa, ett arbetssätt jag har fått inspiration till från författaren Anna Ahlund. Fast jag kallar det för känslobarometrar, tycker det säger mera vad det egentligen handlar om. Det är en kartläggning över hennes tankar och känslor kring det som sker, för att på så vis klargöra drivet i berättelsen. I de där känslosamma ögonblicken ligger berättelsens bränsle. Scen för scen benar jag ut de viktiga ögonblicken som får henne att växa. Och våga lite mer. Och lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar